“Yaz” Günleri

   Kışın ilk günleri, yağmur yağıyor. Kaldırımlar yavaş yavaş sakinleşiyor serinliyor. Kolay değil, üstlerinden bütün gün insanlar geçti, tek bir damla yağmur düşmedi ve ısındılar sürtünmenin etkisiyle.

          Uzun süredir oturmakta olduğum koltuktan kalktım. Uyku sersemliğine benzer bir hal var üzerimde. Unutulmaya çalışılmış bir aşkın günleri geliyor aklıma; unutulamayacak güzellikte, gerçekten yaşandığına inanmanın zor olduğu günler. Uzun bir süre daha oturacağım koltuğa döndüm bir fincan kahve daha aldıktan sonra elime. Uyumayı denesem mi acaba hazır sersemlemişken!

         Radyoda en sevdiğin şarkı çalıyor. Rain comes falling down .Rahatın yerinde mi merak ediyorum, bilirsin hiç istemedim rahatsız olmanı. Rollerimizin önceden belirlenmiş olduğunu söylerdin hep, inandırmıştın beni de üstelik; ama böyle olacağını bilseydim, bu oyuna başlamayı istemezdim(?)

          Günler eskisinden uzun geliyor artık. Geceler ise gündüzlerden de uzun; bitmek bilmiyor. Gideceğini öğrendiğim gün bakakalmıştım yüzüne. Gözlerim dolmuştu, nemliydi gözlerin senin de. Giymiştin en sevdiğim elbiseni, hani şu turuncu ve yine en sevdiğin şarkı çalıyordu. Gitmeni hiç istemedim; gitmeliydin.

 Uzun bir gün daha bitiyor yine pencerenin ardında beklediğim seni; bildiğim gel(e)meyeceğini. Uğursuzluğuna inanmadım hiçbir zaman, uğursuzluğuna inanılan şeylerin; ama uğursuzmuş Eylül’ün 13’ü. Uykusuz bir geceye daha hazırlanıyorum şimdi, kaldırımların serinlediği, yiten aşkların geri gelemeyeceği, en sevdiğin şarkının çalacağı, yağmurun dinmek istemeyeceği. Uzaylılar götürmedi ki seni; Tanrı yanına istedi.

Eylül 2002
İZMİR

Sarkaç Dergisi / Sayı 4

Bir Cevap Yazın

